در آستانه عید باستانی نوروز، مدیرعامل سازمان پایانه‌ها تشریح کرد:
فعالیت‌ شبانه‌روزی برای ایجاد جلوه‌ای مطلوب‌تر در پایانه‌های تهران

فعالیت‌ شبانه‌روزی برای ایجاد جلوه‌ای مطلوب‌تر در پایانه‌های تهران

همزمان با نزدیک شدن به پایان سال و در آستانه عید باستانی نوروز، بوی خانه‌تکانی و شب عید بیش از همیشه پایانه‌های تهران را فراگرفته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران، مدیرعامل این سازمان با بیان این‌که کارکنان پایانه‌های تهران در تکاپوی استقبال از بهار هستند، گفت: «با شنیده شدن صدای پای فصلی نو، با نظافت، شست‌وشو و ایجاد فضای پرنشاط و تمیز به استقبال مسافران رفتیم تا جلوه‌ای مطلوب‌ترپایانه‌های تهران را در آستانه سال جدید به مسافران و مراجعه‌کنندگان هدیه کنیم.»

سید حسین حسینی‌نژاد از انجام بیش از 32 میلیون سفر در 11 ماه گذشته خبر داد و افزود: «از نخستین روز فروردین ماه تا آخرین روز بهمن ماه امسال، 32 میلیون و 482هزار و 594 سفر با استفاده از دو میلیون و 296 هزار و 626سرویس مسافربری از پایانه‌های مسافری تهران انجام شده است.»

وی اظهار کرد: «پایانه‌های مسافری غرب، جنوب، بیهقی و شرق، از اوایل اسفندماه فعالیت‌های خود را برای اجرای هرچه بهتر طرح استقبال از بهار آغاز کرده‌اند و برای ارائه خدمات موردنیاز به مسافران نوروزی آماده هستند.»

به گفته حسینی‌نژاد، انجام تبلیغات محیطی، عملیات بازسازی، نوسازی و گسترش فضای سبز به میزان 1600مترمربع؛ کاشت 14هزار و 825 جعبه گل‌های فصلی؛ عملیات به‌زراعی به میزان 200هزار مترمربع  همراه با پاکیزگی مناسب‌تر محیط پایانه از جمله اقدامات مشترکی است که در پایانه‌های مسافری انجام شده است.»

وی گفت: «ترمیم آسفالت و لکه‌گیری مسیرها به متراژ 1300مترمربع؛ تخلیه و لایروبی سپتیک‌ها به میزان 2500مترمربع؛ 530مترمربع محوطه‌سازی و ایجاد معابر جدید؛ افزایش میزان روشنایی با نصب 3عدد دکل و 1210مترمربع تکمیل روشنایی؛ رنگ‌آمیزی 40هزار مترمربع جداول و نرده‌ها و خط‌کشی گذرگاه‌ها؛ اجرای کابل‌کشی برق به طول 1200مترمربع؛ لوله‌کشی آب سرد و گرم به طول 1700مترمربع؛ نصب 11تابلو سردرب؛ ساخت 148دریچه و... نیز در همین راستا انجام گرفته است.»

مهندس حسینی‌نژاد، «خانه‌تکانی و نظافت ویژه 775هزار مترمربع از محوطه پایانه‌ها؛ پاکیزه‌سازی 35هزار مترمربع از سالن‌ها و سکوهای سوار و پیاده شدن مسافر، نمازخانه‌ها، محوطه پارکینگ و غرفه‌ها؛ شست‌وشو و نظافت 310چشمه سرویس بهداشتی؛ تخلیه و لایروبی 17هزار و 570متر از انهار؛ شست‌وشوی 2هزار و تعویض 220 سطل زباله، نیمکت‌ و پل؛ جمع‌آوری 450تن زباله در روز و شست‌وشوی جداول و گاردریل‌ها با 320هزار متر طول را از جمله کارهای صورت‌گرفته دانست.»

 وی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای پر کردن اوقات انتظار مسافران در پایانه‌ها افزود: «نصب بنر پیام‌های نوروزی از جمله یک‌هزار و100مترمربع بنر؛ 19هزار متر آذین‌بندی، چراغانی و نصب پرچم؛ چینش سفره هفت‌سین در پایانه‌های چهارگانه با الهام از نوروز؛ برپایی ایستگاه‌های سلامت، اطلاع‌رسانی و فرهنگی و اجتماعی؛ تهیه و توزیع 5هزار نسخه بروشوراطلاع‌رسانی، 5هزار نسخه نقشه گردشگری و 5هزار بادکنک با آرم آسمان آبی-زمین پاک؛ اجرای مراسم سنتی عمو نوروز و حاجی‌فیروز و تهیه و توزیع یک‌هزار پکیج ویژه در اتاق‌های مادروکودک، از دیگر فعالیت‌های پایانه‌های مسافری تهران در اجرای طرح استقبال از بهار است.»

وی اجرای طرح نسیم بهشت را از جمله امور فرهنگی خواند که امسال هم در ایام نوروز، در پایانه‌های تهران اجرا می‌شود و تصریح کرد: «در اجرای این طرح، تنی چند از شخصیت‌های روحانی و مبلغان حوزه علمیه قم، با استقرار در پایانه‌ها به پرسش‌های دینی و مذهبی مسافران پاسخ می‌دهند.»

حسینی‌نژاد خاطرنشان کرد: «بیش از 18جلسه هماهنگی‌ با سازمان‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت راه، پلیس، اورژانس، شهرداری‌های مناطق همجوار  برگزار شده و در خصوص اتخاذ تمهیدات لازم برای ایمنی و امنیت هرچه بیشتر مسافران، نظارت مستمر بر فعالیت غرفه‌های خدماتی و تجاری، ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی، ایستگاه‌های مطالعه و... به عمل آمده است.»

مهندس حسینی‌نژاد همچنین به بیش از 3میلیون سفر انجام‌شده در ایام نوروز در سال گذشته در پایانه‌های تهران اشاره کرد و گفت: «سازمان پایانه‌ها امسال هم آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به مسافران را دارد.»

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها از مسافران خواست برای خرید بلیت سفر به دفا‌تر معتبر فروش تعاونی‌ها و شرکت‌های مسافربری مراجعه، یا آن را از طریق اینترنت تهیه کنند و به افراد متفرقه اعتماد نکنند.

 
print
1395/12/26
تعداد مشاهده:  56

avt.NavXp